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Modificació de l’Ordenança Fiscal n.60 – Presentació d’Al·legacions

La plataforma de SOM-HI Sant Vicenç – Primàries Catalunya decideix presentar al·legacions a la modificació de l’Ordenança n.60 de preus públics de les entitas esportives municipals aprovada en l’últim plenari del nostre poble el dia 25/06/2020. (ID Registre: E/4966-2020 Data: 10/07/2020). Esperem que fructifiquin les mateixes.

“AL·LEGACIONS
PRIMERA-
Vulneració del principi d’igualtat establert a l’article 14 de la Constitució española (CE)
La jurisprudencia del Tribunal Constitucional, entre d’altres la STC de 21 de noviembre de 1994: estableix que: “el derecho a la igualdad ante la Ley impone al Legislador y a quienes aplican la Ley la obligación de dispensar un mismo trato a quienes se encuentren en situaciones jurídicas equiparables con prohibición de toda discriminación o desigualdad de trato que, desde el punto de vista de la finalidad de la norma cuestionada, carezca de justificación objetiva y razonable; de modo que “para que las diferenciaciones normativas puedan considerarse no discriminatorias resulta indispensable que exista una justificación objetiva y razonable, de acuerdo con criterios y juicios de valor generalmente aceptados”.

D’altra banda, els articles 9.1 i 12 del Reial Decret 2/2004 de 5 de març (text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, d’ara en endavant: TRLHL), els quals disposen
Art. 9.1: “No podrán reconocerse otros beneficios fiscales en los tributos locales que los expresamente previstos en las normas con rango de ley o los derivados de la aplicación de los tratados internacionales y que, no obstante, también podrán reconocerse los beneficios fiscales que las entidades locales establezcan en sus ordenanzas fiscales en los supuestos expresamente previstos por la ley.”
Art. 12: “La gestión, liquidación, inspección y recaudación de los tributos locales se realizará de acuerdo con lo prevenido en la Ley General Tributaria y en las demás leyes del Estado reguladoras de la materia, así como en las disposiciones dictadas para su desarrollo. A través de sus ordenanzas fiscales las entidades locales podrán adaptar la normativa a que se refiere el apartado anterior al régimen de organización y funcionamiento interno propio de cada una de ellas, sin que tal adaptación pueda contravenir el contenido material de dicha normativa.”
En aquest sentit s’ha pronunciat el TS en la STS de 14 de noviembre de 2012 ,que, validant els raonaments de la sala d’instància determina que: “que la Corporación municipal carece de facultades para establecer exenciones y bonificaciones tributarias en base al principio de reserva de Ley; y que el simple hecho de empadronarse en un municipio determinado no puede constituir objeto de subvención alguna, por lo que más bien hay que calificarlo como de una exención o bonificación encubierta.”
Si bé és cert que la norma objecte d’anàlisi contempla que es podran reconèixer els beneficis específics que les ordenances fiscals estableixin, inclou com a requisit essencial la necessitat de que una norma amb rang de llei en contempli de manera concreta seva aplicació.
Així doncs, l’establiment de la distinció entre empadronats i no empadronats com a requisit per al gaudi d’un benefici fiscal en els tributs locals, atempta contra el principi d’igualtat i vulnera els articles de la LRHL esmentats anteriorment.

SEGONA-
Vulneració de l’article 26.2 de la Llei 8/1989 de 13 d’abril reguladora de taxes i preus públics, que disposa: “«Toda propuesta de establecimiento o modificación de la cuantía de precios públicos deberá ir acompañada de una memoria económico-financiera que justificará el importe de los mismos que se proponga y el grado de cobertura financiera de los costes correspondientes».
Si bé és cert que en l’expedient s’hi inclou aquest informe, atenent al pronunciament del TS en la STS de 7 de Març de 2012 segons el qual, “«Un informe técnico no es sin más una mera aportación de datos, sino una exposición lógico deductiva en el examen de la cuestión examinada, con las explicaciones o datos que avalen el resultado, debiendo contener información suficiente sobre la que asentar el acierto de las conclusiones».
Enténc que, atesa la vulneració dels articles esmentats anteriorment, els raonaments continguts en l’informe d’intervenció no són suficients per justificar l’aplicació d’aquesta modificació en l’ordenança num.60.

Per tot el que hem exposat anteriorment SOL·LICITEM
Es consideri presentat aquest escrit en temps i forma, manifestades les al·legacions, es procedeixi a declarar la nul·litat de la modificació de l’ordenança 60 reguladora dels preus públics de les activitats esportives i es duguin a terme les modificacions pertinents per eliminar la distinció entre empadronats i no empadronats en l’establiment de diferents quotes, en totes aquelles ordenances que ho requereixin, per tal d’ajustar-les a Dret.”